Rellotge de sol en Villa Marina, Cocentaina (El comtat)


 Vaig encoratjar al meu cosí a fer-se un rellotge de sol, en la casa de camp d'ell i la seua dona. Ell tenia clar que el volia de pedra natural, faríem servir uns carreus que tenia de la rehabilitació de la casa. Doncs estava tot clar, es faria un rellotge compost de tres carreus, fent unes mesures de 90 cm d'alçada i 60 cm d'ample i, acabaments en bronze per al gnòmon. El rellotge té una forta declinació a ponent, 84,4145° . Amb aquesta declinació, i més en l'època de l'any a prop del solstici d'estiu, el sol va molt alt i la paret està encara en ombra quan el sol creua el meridià, aleshores no podia fer servir el mètode més corrent i més simple, vaig haver d'utilitzar un mètode més complex que em permetia calcular la declinació de la paret a qualsevol hora de la vesprada. 

                            

 Amb els valors de la latitud i la declinació, ja ho tenia tot, podia  fer els càlculs i, amb un disseny prou definit, vaig començar a treballar la pedra, ja una vegada acabat vaig prendre la mala decisió de pintar el rellotge per ressaltar el treball, no vaig pensar que pel pas del temps hauria obscurit més la pedra, els solcs fets amb la gardina i el cisell no haurien envellit tan de pressa,  destacant més.



 Rellotge declinant a ponent quasi oriental, amb números romans de les II a les VII de la vesprada, divisions horàries cada hora, signat amb la D invertida del meu nom unida a la M del meu cognom, signat l'any 2016, la distància del pol al rellotge, punt d'origen del gnòmon i les línies horàries està a 318 cm . 
    

Comentaris