Em vaig impregnar de gnomònica














A causa de la meua afició a la pesca submarina, col·lecciona-va una revista especialitza-da que tènia una publicació bimensual, i buscant la en la llibreria vaig descobrir un llibre que parlava de la història i construcció de rellotges de sol.
M' ho vaig regalar i prompte vaig tindre la necessitat de conéixer un llenguatge per a mi desconegut. Tot em vènia gran, no entenia res, però no em doní per vençut, vaig començar amb un rellotge horitzontal, amb el mètode gràfic a partir d’ací em vaig proposar fer un vertical, vaig aprofitar el rellotge horitzontal per a determinar l’orientació de la paret i col·locar la vareta, per casualitat eixe dia era un dels quatre dies en què coincideix l’hora solar amb l’hora civil. Vaig ser marcant les hores i les mitges hores mirant el meu rellotge de polsera, no va quedar malament.
En la foto apareix a la dreta practicament esborrat. El que es veu està calculat per el mètode analític, este rellotge era molt exacte, ho utilitzava per a aplicar tot el que aprenia, era un rellotge d’assaig, per això no buscava un acabat decoratiu.

Comentaris