Rellotge de sol en Tibi, l'Alcoià.

En l'esglesia de Santa Maria Magdalena en la població de Tibi trobem aquest quadrant solar declinant a llevant, data de  l'any 1841. Amb divisions per a les hores, de les 6 del mati fins les 4 de la vesprada, el pol del gnòmon és el centre del semicercle d'on eixen les línies horaries acabades en fletxa,  numeros àrabs.  La línia de les dotze és vertical, el rellotge dóna l'hora solar local.

En la década dels anys 70 els meus pares en companya dels meus oncles i el meu avi, llogaren la Masia del Vogar ,prop del riu Verd,  en una de les visites que ferem al poble vaig tindre l'oportunitat de descubrir el rellotge de sol, encara que no comprenia el seu funcionament, però si em cridà l'atenció, veure com un aparell tant senzill en apariència mesurava el temps.

Comentaris